fredag den 5. oktober 2012

Er blevet museumsgenstand..!

Godaften i stuerne!

Så er jeg rent faktisk blevet museumsgenstand! Men jeg osse' ved at være en moden hula hopper :D
  Har i denne uge været forbi Danmarks Tekniske Museum i Helsingør, hvor jeg er blevet en del af udstillingen Hjem Kære Hjem. Her har man bygget et par huse, hvori de forskellige rum viser hjemmets teknologiske historie.

I et 50'er badeværelse sætter jeg carmen curlers i håret og lægger make-up inde i et spejl:


Til venstre for vasken er der en hylde med forskellige ting og hiver man i carmen-curlerne, når jeg ber' om dem, så begynder jeg straks at sætte dem i. Men man skal gøre som jeg siger, eller står jeg bare og kigger eller svarer tilbage, når der bliver skyndet på mig. Mand og børn dukker også op hver for sig og ber' dig om elektriske apparater.


Men det tager altså 6 1/2 minut præcist, det med curlers..!

Videoinstallationen er lavet af Vanessa Carpenter/ Nikolaj Møbius og museet rummer desuden en virkelig imponerende samling af store flyvemaskiner, biler, sporvogne, ubåde og OB-vogne fra tv's begyndelse. Min far blev væk med det samme og fandt ham noget senere bag en ubåd, men kun for en kort stund førend han fik øje på en togbane. Min mor blev svært interesseret i en fly-simulator :D



Udstillingerne kan ses i pænt lang tid fremover og så kan man jo tage ud til slottet bagefter og hilse på Holger Danske :D

Hula-hilsner
Miss Mia



Ingen kommentarer:

Send en kommentar